Consumerism
The consumption of goods and services is necessary and in some cases essential to satisfy human needs. However, when there is excessive consumption or purchase or consume products without thinking, the consumption ceases to be responsible.
Ever wonder, when you select a product, how long will last this and what will you do with it when already you don't need it?. Irresponsible consumption causes, among other things, environmental deterioration, since has been an indiscriminate extraction of natural resources. To see if your consumption is responsible, must take into account the water saving (since a certain amount of water is needed to make any product) and environmental care.
When we talk about environmental stewardship, we refer to that if the product is biodegradable or can be recycled.
Techniques of persuasion of commercials
The objective of advertising is to persuade. It is designed to make people do something, either to buy a product or to vote for a politician. Advertising (ads in TV, advertising in magazines or newspapers, posters, radio...) uses different techniques to persuade people and they can be subtle or direct.
Some techniques of persuasion:
- Appearance and sex: Associate a product or idea with beautiful people and both women and men, sex is one of the most common techniques used in advertising.
- Similarity: People like to buy those products with those who feel empathy or similarity. This comes in many forms of advertising, such as associating a product with family values, a select group or a place among "ordinary people".
- Advertising information: It persuades to place the ad as a source of valid information. Figures and statistics are used and professional testimonials are included to create credibility.
- Testimonial: Famous people are used to persuade "ordinary people". Announced products approved by famous people create interest and confidence.
To avoid unnecessary or excessive consumerism, we have to learn some of the techniques of persuasion of commercials and, therefore, in this video, collect some of the techniques recreated by our team.
El consumismo
El consumo de bienes y servicios es necesario y en algunos casos indispensables para satisfacer las necesidades humanas. Sin embargo, cuando hay un consumo excesivo o se compran o consumen productos sin reflexionar, el consumo deja de ser responsable.
¿Te has preguntado, al seleccionar un producto, cuánto durará éste y qué harás con él cuando ya no lo necesites?. Un consumo irresponsable provoca, entre otras cosas, un deterioro ambiental, ya que se ha realizado una extracción indiscriminatoria de los recursos naturales. Para saber si tu consumo es responsable, debes tener en cuenta el ahorro del agua (ya que para elaborar cualquier producto se necesita una cierta cantidad de agua) y el cuidado ambiental.
Cuando hablamos del cuidado ambiental, nos referimos a que si el producto es biodegradable o se puede reciclar.
Técnicas de persuasión de los anuncios publicitarios
El objetivo de la publicidad es persuadir. Está diseñada para hacer que la gente haga algo, ya sea que compre un producto o que vote por un político. La publicidad (anuncios en televisión, publicidad en revistas o periódicos, carteles, radio…) emplea diferentes técnicas para persuadir a la gente y pueden ser sutiles o directas.
Algunas técnicas de persuasión:
- Apariencia y sexo: Asociar un producto o idea con gente hermosa y con el sexo tanto femenino como masculino, es una de las técnicas más comunes utilizada en la publicidad.
- Similitud: A la gente le gusta comprar a aquellos productos con quienes sienten empatía o similitud. Esto viene en muchas formas de publicidad, como asociar un producto con valores familiares, un grupo selecto o un lugar entre “gente común”.
- Publicidad informativa: Persuade al colocar el anuncio como una fuente de información válida. Se utilizan cifras y estadística y se incluyen testimonios profesionales para crear credibilidad.
- Testimonial: Se utilizan personas famosas para persuadir a la “gente común”. Los productos anunciados aprobados por gente famosa crean interés y confianza.
Para evitar un consumismo excesivo o innecesario, tenemos que aprender algunas de las técnicas de persuasión de los anuncios publicitarios y, por ello, en este vídeo, se recoge algunas de las técnicas recreadas por nuestro equipo.
Técnicas de persuasión from Colegio Enrique Soler Melilla on Vimeo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario